O saptamana pe lacul Cetariu alaturi de colegii din echipa CPK, planuita in detaliu: tipul de crap vizat, nada si strategia de lansat. Am plecat din Iasi in directia Oradea plin de entuziasm, increzator ca voi prinde crapi mari si frumosi. Ma batea gandul ca as putea chiar sa imi depasesc recordul personal, dar ceea ce a urmat mi-a depasit orice asteptari.

Strategie de nada pentru captura de peste 35 kg pe Lacul Cetariu

Vremea caniculara cere o nada bine gandita

In conditii de cod rosu de canicula, am ales sa imi incep prudent partida. Am optat pentru Mix XXL, Stinky Fish si Squid&Capsuna impreuna cu pelete de diferite dimensiuni, aditivate cu lichid din gama Bag Man. Toate acestea au fost date cu spombul pe doua vaduri, la 105 si 80 metri de mal. In ceea ce priveste montura, am mers pe clasicele pungi PVA.
Am avut succes de la inceput, cu mai multe capturi intre 8 si 12kg, si chiar cu cateva “varfuri” de 17 si 18 kilograme. Asta insemna ca pestii raspundeau la nada si eram bucuros ca strategia mea dadea roade. Totusi, nu reuseam sa prind exemplarele vizate. De aceea, am renuntat treptat la bag-uri. Am continuat sa folosesc tot plumbi in-line dar cu monturi combi. Am optat pentru momeli mari, chiar duble: Flash-uri de 20mm, de tip Snowman, format din boiliesuri tari de 20mm cu pop-up de 14mm sau doua boilies tari de 20mm.

Nu doar compozitia, ci si strategia de nada trebuie adaptata

Deja trecusem de jumatatea partidei, si cu toate schimbarile mentionate mai sus, crapii de peste 20kg se lasau asteptati. Simteam nevoia sa modific ceva! Asa ca am ales o zona la 60 metri distanta, am pus markerul si am nadit la punct fix din cobra aproximativ 2 kilograme de boiliesuri de 24mm Stinky Fish si XXL. Am clipsat o lanseta si am lansat pe patul de nada. Lanseta nu a avut nicio trastura pana ziua urmatoare, dar am hotarat sa repet procesul. Aceeasi distanta, acelasi loc, marker, un kilogram de boiliesuri de 24mm Stinky Fish si XXL, doar din cobra.
Am avut parte apoi de o noapte alba datorita celorlalte 3 lansete de pe paturile de nada initiale. Abia dupa ora 6 dimineata, pestii mi-au dat voie sa adorm. Fiind inca racoare, am adormit profund, dar nu pentru mult timp.

Rezultate neasteptate

Strategie de nada pentru captura de peste 35 kg pe Lacul Cetariu Strategie de nada pentru captura de peste 35 kg pe Lacul Cetariu

In jurul orei 8 am auzit statia semnalizand o trasatura anemica. Eram oarecum suparat ca m-a trezit si am iesit din cort, cu scopul sa intep un crap. Am observat initial ca a luat fir, oprindu-se apoi. Il simteam greu, fara batai din cap, tipic pestilor mari. L-am vazut cateva minute mai tarziu in fata minciogului luand prima gura de aer. Capul relativ cazinouriromania.com mare si cocoasa proeminenta mi-au dat de inteles ca este MARE! Dar cand l-am vazut in minciog, am ramas mut de uimire si imi venea sa urlu de bucurie. Era cu siguranta un nou record personal, greu de batut in viitor.

O mentiune amuzanta: cantarul meu se defectase cu doua zile in urma. Am primit de la administratie cantarul lor, care nu putea masura peste 30 kg. Euforic dupa captura, am pus crapul in sling cu intentia de a-l cantari, dar era afisata eroare. Era clar ca sunt peste 30 kg! Am dat un telefon colegilor sa vina cu un cantar mai mare. In scurt timp, apare Ciprian Ene cu un nou cantar, spunandu-mi ca spera “sa fie acel comun urias”. Intr-adevar, a fost: la a doua cantarire, acul s-a oprit exact la 35 kilograme! Superb, de nedescris!

Strategie de nada pentru captura de peste 35 kg pe Lacul Cetariu

Dovada capturii si explicatiile succesului

A urmat imediat o sedinta foto si video in apa, pentru a-l elibera repede inapoi in mediul sau. Montura de succes a fost facuta cu fir CPK SemiStiff de 25lbs, decamasuit 1cm in spatele ochetului. Am folosit un carlig Kurv de 2 din gama Force, legat in slip D-Rig. Pe microvartejul cu anou am pus un boilies tare de 20mm StinkyFish si un pop-up de 14mm Sweetcorn.
O nada de calitate, increderea in ceea ce faci si bucuria de a pescui iti asigura o partida reusita!

CPK Carp&More: Pesti, nu povesti!